Кабінет

 

.  Положення про кабінет художньо-естетичного циклу.


1. Загальні положення

1.1. Діяльність кабінету предметів художньо-естетичного циклу як навчального приміщення здійснюється згідно із Положенням про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів зареєстрованого в внутрішніх справ України від 30.09.98 № 348/70, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 09.09.2004 № 1121/9720 та затвердженого наказом Міністерством освіти і науки України 20.07.2004 № 601, розроблено відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», концепції художньо-естетичного виховання та інших законодавчих актів України. 

        Це Положення поширюється на кабінети предметів художньо-естетичного циклу...
1.2. Положення визначає основні завдання, порядок створення й організації роботи кабінетів предметів художньо-естетичного циклу, установлює загальні вимоги до їх оснащення та змісту роботи.
1.3. Кабінети предметів художньо-естетичного циклу - це навчальне приміщення (клас), яке є навчальним та навчально-методичним осередком пропаганди мистецтва серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
1.4. Кабінети предметів художньо-естетичного циклу створюються в загальноосвітніх навчальних закладах за наказом його керівника.
1.5. Кабінети предметів художньо-естетичного циклу загальноосвітніх навчальних закладів можуть використовуватися для проведення навчання, перевірки знань та як виставкові зали творчих робіт вчителів, художників, учнів.
1.5. Відповідно до Положення готовність кабінету до нового навчального року проводить комісія, створена за наказом відділу (управління) освіти і науки районної (міської) держадміністрації. До цієї комісії входять представники зазначених органів управління освітою, керівник навчального закладу.
2. Основні завдання та зміст роботи кабінету предметів художньо-естетичного циклу

2.1. Основними завданнями кабінету предметів художньо-естетичного циклу в загальноосвітніх навчальних закладах є навчання та художньо-естетичне виховання учнів.
2.2. Організація роботи кабінету предметів художньо-естетичного циклу повинна забезпечувати реалізацію змісту художньо-естетичної освіти, а саме, розвитку культурного та духовного рівня учнів.
2.3.Напрями використання кабінету предметів художньо-естетичного циклу в навчально-виховному процесі визначаються педагогічними і дидактико-методичними завданнями.
2.4. Відповідно до основних завдань, зазначених у п. 2.1 цього Положення, кабінет предметів художньо-естетичного циклу здійснює таку роботу:
2.4.1 навчання учнів з предметів «Мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Художня культура», «Естетика» та інших предметів, які передбачають художньо-естетичне виховання учнів;
2.4.2 проведення тематичних занять, зустрічей з митцями, лекцій, семінарів, мистецьких тижнів, консультацій для учнів з питань художньо-естетичної освіти;
2.4.3 здійснення зв'язку з художніми та музичними навчальними закладами, науковими установами та іншими мистецькими організаціями з питань навчання художньо-естетичної освіти;
2.4.4 підготовку та проведення виставок, конкурсів, фестивалів, концертів тощо.
3. Вимоги до безпечної експлуатації кабінету предметів художньо-естетичного циклу

3.1. Приміщення кабінету предметів художньо-естетичного циклу має відповідати вимогам:
        ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів", затверджених наказом Держкоммістобудування України від 27.06.96 № 117;
        Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 09.01.98 № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10.02.98 за № 93/2533;
        Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затверджених спільним наказом Міністерства освіти України та Головного Управління Державної пожежної охорони Міністерства внутрішніх справ України від 30.09.98 № 348/70, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 17.12.98 за № 800/3240 (із змінами).
3.2. Приміщення кабінету художньо-естетичного циклу повинно мати природне і штучне освітлення відповідно до СНиП II-4-79 "Естественное и искусственное освещение".
3.3. Під час експлуатації систем електропостачання, електрообладнання в кабінеті предметів художньо-естетичного циклу користуються вимогами Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.98 № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10.02.98 за № 93/2533.
3.4. Вимоги пожежної безпеки для кабінету предметів художньо-естетичного циклу визначаються Правилами пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затвердженими спільним наказом Міністерства освіти України і Головного Управління Державної пожежної охорони Міністерства внутрішніх справ України від 30.09.98 №348/70, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17.12.98 за № 800/3240 (із змінами).
3.5. Кабінет предметів художньо-естетичного циклу забезпечуються опаленням і вентиляцією відповідно до СНиП 2.04.05-91 "Опалення, вентиляція і кондиціонування" з таким розрахунком, щоб у приміщенні підтримувалась температура у межах 17-20оС і відносна вологість повітря 40-60%.
3.6. За згодою директора (заступника директора) закладу приміщення кабіне
ту можуть використовуватись для проведення уроків з інших предметів, виховних заходів, батьківських зборів.
4. Обладнання кабінету художньо-естетичного циклу

4.1 Кабінет предметів художньо-естетичного циклу ма
є бути оснащений:
4.1.1 навчальними планами та програмами з питань художньо-естетичної освіти, програмним забезпеченням для персональних комп'ютерів, нормативно-правовими актами з художньо-естетичної освіти, методичною і довідковою літературою, директивними, інструктивними та іншими матеріалами, необхідними для проведення навчання з художньо-естетичної освіти;
4.1.2 підручниками, навчальними та наочними посібниками і навчальним приладдям (плакати, стенди, схеми таблиці, репродукції картин, макети, моделі, відеофільми тощо);
4.1.3 технічними засобами навчання (проекційна, аудіо та відеоапаратура, комп'ютерна техніка, електронні музичні інструменти тощо);
4.1.4 навчальним інвентарем – музичний інструмент (фортепіано, баян, акордеон, дитячі музичні інструменти тощо), мольберти, натурні зразки, драп, демонстраційні прилади та пристрої, схеми тощо;
4.2. Для зберігання навчального обладнання та приладдя потрібно мати секційні шафи, які розміщують у приміщенні кабінету, або вздовж однієї з бокових стінок.
        Секційні шафи мають бути укомплектовані:
• картотекою аудіовізуальних засобів, відеотекою, педагогічними електронними засобами, мультимедійними засобами, картотекою навчальних комп'ютерних програм;
• бібліотечкою науково-популярної, довідково-інформаційної і методичної літератури, підручниками, збірниками задач, журналами, необхідними в навчально-виховній роботі з предмета;
• картотекою дидактичних матеріалів, інструкціями для виконання лабораторних і практичних робіт, дослідів, спостережень;
• картотекою завдань для здійснення індивідуального підходу до навчання, організації самостійної роботи учнів, проведення контрольних робіт, тематичних атестацій;
• фонохрестоматійний матеріал для сприймання музики.
4.3 У кабінет
і предметів художньо-естетичного циклу можна розміщувати постійно діючі виставки учнів, вчителів та художників.
5. Організація роботи кабінету предметів художньо-естетичного циклу

5.1. Робота кабінету предметів художньо-естетичного циклу здійснюється відповідно до навчальних планів і програм з предметів «Мистецтво», «Образотворче мистецтво», «Музичне мистецтво», «Художня культура», «Естетика»» та інших предметів, які передбачають художньо-естетичне виховання учнів.
5.2. Перспективний план оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням складає завідувач кабінету за погодженням з директором закладу, у разі необхідності (закупівля і встановлення нового складного обладнання) — з місцевим органом управління освітою, органами державної санітарно-епідеміологічної служби та пожежної охорони.
5.3. Відповідно до Положення про піклувальну раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом МОН України № 45 від 05.02.2001 р. і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 146/5337 19.02.2001 р., і в межах, що належать до компетенції піклувальної ради, робота і матеріально-технічне оснащення навчальних кабінетів контролюються і спрямовуються піклувальною радою загальноосвітнього навчального закладу.
5.4. Організація роботи кабінету предметів художньо-естетичного циклу покладається наказом керівника загальноосвітніх навчальних закладів на вчителя мистецьких дисциплін, який має відповідну професійну підготовку і в установленому порядку пройшов курсове навчання та атестацію з предмету.
5.5. Особа, відповідальна за організацію роботи кабінету предметів художньо-естетичного циклу:
• розробляє план роботи кабінету предметів художньо-естетичного циклу на поточний навчальний рік;
• сприяє забезпеченню високої ефективності навчально-методичної діяльності кабінету, упровадженню та ефективному використанню в його роботі навчально-наочних і методичних посібників, довідково-інформаційних матеріалів, сучасних технічних засобів навчання та контролю знань тощо;
• готує пропозиції щодо вдосконалення форм і методів роботи та оснащення кабінету;
• забезпечує справний стан обладнання кабінету;
• сприяє створенню та оснащенню куточків (стендів) з художньо-естетичної освіти, виставок в навчальних кабінетах, інших приміщеннях навчального закладу та забезпеченню їх засобами друкованих, навчально-наочних демонстраційних матеріалів, власних та учнівських творчих робіт;
• забезпечує дотримання в кабінеті правил електричної та пожежної безпеки, чистоти, порядку тощо;
• систематично веде інвентарну книгу із занесенням до неї відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матеріальних цінностей.

6. Оформлення навчального кабінету

6.1. На вхідних дверях кабінету повинен бути відповідний напис на табличці з назвою кабінету: «Кабінет музичного мистецтва», «Кабінет естетики», «Кабінет образотворчого мистецтва», «Кабінет художньої культури» або загальна назва «Кабінет дисциплін художньо-естетичного циклу» тощо.
        Крім того, на вхідних дверях класної кімнати може бути цифрове позначення та літера класу, за якою закріплений даний клас початкової школи, наприклад «5-А клас».
6.2. Для оформлення кабінет
у передбачено створення навчально-методичних експозицій змінного та постійного характеру.
6.3. До постійних експозицій кабінету належать:
• інструкція з безпеки праці та пожежної безпеки, правила роботи в кабінеті;
• портрети видатних художників, композиторів тощо;
• таблиці побудови зображення на площині;
• таблиці повітряної та лінійної перспективи тощо;
• твори видатних митців України;
• кращі зразки творів мистецтва світового значення;
• скульптурні композиції;
• творчі роботи учнів.
6.4. До експозицій змінного характеру належать:
• виставка кращих робіт учнів;
• матеріали до теми наступних уроків, орієнтовні завдання тематичного оцінювання, державної атестації;
• додаткова інформація відповідно до навчальної програми, зокрема про життєвий і творчий шлях художників, композиторів, висвітлення поточних подій розвитку мистецтва у нашій країні та за її межами;
• матеріали краєзнавчого характеру;
• результати експериментальної та дослідницької роботи учнів;
• результати учнівських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо. Матеріали експозицій оновлюються при переході до вивчення нової теми.
6.7. Для розташування експозицій використовуються змінні пластинчасті, перфоровані або решітчасті стенди, що розміщують на стінах.

7. Вимоги до документації кабінету
7.1. паспорт  навчального  кабінету
7.2. правила техніки безпеки в навчальному кабінеті.
7.3. График зайнятості  кабинету.
7.4. План работи кабинету на навчальний рік та перспективу.

8.Организація работи навчального кабинету
8.1. Заняття в навчальному кабінеті проводять згідно з розкладом  затвердженим директором навчального закладу.
8.2. На базі навчального кабінету можуть проводитися заняття гуртків художньо-естетичного циклу або факультативів, засідання творчих груп тощо
8.3. для організації позаурочної діяльності школярів може бути використаний актова зала, спортивний зал або бібліотека.
9. ОЦІНКА ДІЯЛЬНОСТІ КАБИНЕТУ
9.1.  виконується на основі Положення  про  огляд  кабінетів  один  раз  в  рік.
9.2.  Адміністрація сумісно з профкомом проводить огляд кабінетів  раз в рік.
9.3.  По   результатам   огляду підводяться підсумки стану кабінету по наступним критеріям:
9.4. Дотримання  санітарно-гігіеничних норм:
чистота кабинетусправна мебель; озеленення ; наявність системи провітрювання.
9.5.Лабораторія учителя:
-демонстраційний відділ (таблиці, карты, наочні пособники, раздатковий матеріал, його систематизація);
- класна дошка (пристосування для демонстрації таблиць,  место для крейди  і тряпки);    
     
9.6.ТЗН
9.7.Оформление кабинета:
- постійнні експозиції  по профілю кабінета;
- змінні експозиції;
-уют;
озклад  работи кабинету.
5.8.Методичний відділ:
-перспективн
ий план развитку кабинету;
-дидактичний, раздатковий матеріал;
-наявність  карточок  тощо
;
-творч
і работи учнів;
-наявність  методичної  літератури  по предмету.       


Інструкцiя з технiки безпеки для учнів

пiд час проведення навчальних занять

1. Загальнi положення
1.1. До роботи в  класi допускаються учнi, якi  пройшли iнструктаж iз технiки безпеки з вiдповiдним записом у журналi з технiки безпеки i пiдписами.
1.2. Не можна заходити й перебувати у  класi без учителя.
1.3. Робота в  класi має проводитися тiльки в суворiй вiдповiдностi до розкладу занять i графiка роботи вчителя та учнiв.
1.4. Заборонено псувати шкільне приміщення, меблі, наочність, озеленення,  особисті речі інших учасників навчально-виховного процесу.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Заборонено заходити до класу у верхньому одязi чи приносити його з собою.
2.2. Заборонено заходити до класу без дозволу вчителя після початку навчального заняття.
2.3. Заборонено приносити на робоче мiсце особистi речi, що не мають відношення до навчально-виховного процесу.
2.4. На робочому мiсцi слiд сидiти так, щоб можна було, не нахиляючись, виконувати записи, читати тексти з дошки та з підручника.
3. Вимоги безпеки пiд час роботи
3.1. Заборонено ходити по класу, голосно розмовляти, порушувати робочу обстановку на уроці.
3.2. Не дозволяється вмикати чи вимикати освітлення, електроприлади, аудіо- чи комп’ютерну техніку без дозволу та присутності вчителя.
3.3. У випадку виникнення неполадок необхiдно повiдомити вчителя.
3.4. Не дозволяється відкривати фрамуги вікон для провітрювання без дозволу та присутності вчителя.
3.5. Не дозволяється користуватись мобільним зв’язком під час проведення уроку.
3.6. Без дозволу вчителя не можна пересідати на інше робоче місце.
4. Вимоги безпеки пiсля закiнчення роботи
4.1. Після закінчення навчального заняття кожен учень приводить у належний порядок своє робоче місце, а чергові учні проводять вологе прибирання та провітрювання класу, миють дошку.
4.2. Про недоліки в роботі електроосвітлення, аудіо-, комп’ютерної техніки, системи водопостачання, опалення, чи радіозв’язку, помiченi пiд час роботи, слiд негайно повiдомити вчителя.
5. Вимоги безпеки в аварiйних ситуацiях
5.1. У разi оголошення по загальношкільному радіо про аварійну ситуацію, слід залашити приміщення під керівництвом вчителя, дотримуючись схем евакуації для свого поверху, не створюючи паніки та не наражаючи на небезпеку здоров’я і життя учасників навчально-виховного процесу.
5.2. Такі ж дії слід виконати і при виявленні пожежі, стороннього запаху, іншій нетиповій ситуації.
5.5. У разi недотримання учнями вимог iз охорони працi та пожежної безпеки адмiнiстрацiя школи може притягти їх до дисциплiнарної та адмiнiстративної вiдповiдальностi.

Неакуратнiсть, неуважнiсть, недостатнє вмiння працювати з приладами,
 невиконання правил охорони працi та пожежної безпеки можуть призвести до нещасного випадку.



ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ у кабінеті мистецтва
. Загальні положення

1.1. Інструкція з ОП поширюється на всіх учасників навчально-виховного процесу, які працюють у кабінеті художньо-естетичного циклу.
1.2. Технологічне обладнання, яке застосовується в кабінеті: комп’ютер, магнітофон (далі електроапаратура).
1.3. Учні допускаються до роботи в кабінеті після щорічного проходження ввідного інструктажу з охорони праці.
1.4. Основні небезпечні виробничі фактори в кабінеті:
— ураження електричним струмом при необережному поводженні з електророзеткою, електроапаратурою;
— загоряння електроапаратури;
— отримання травми під час користування несправними меблями.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи.
2.1. Перевірити справність меблів у кабінеті (стільців, столів, дошки, шаф).
2.2. Перед використанням електроапаратури перевірити електрошнури з метою виявлення видимих пошкоджень ізоляції.
2.3. Про виявлені пошкодження меблів, електрообладнання повідомити вчителя.
3. Вимоги безпеки під час роботи.
3.1. Не користуйтеся несправними меблями.
3.2. Будьте уважні й дисципліновані, чітко виконуйте вказівки вчителя.
3.3. Не підключайте електроапаратуру до електромережі без дозволу вчителя.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.
4.1. Відключіть електроапаратуру від мережі.
4.2. Приберіть робоче місце. Перевірте справність меблів і обладнання. Про виявленні недоліки повідомте вчителя.
4.3. Не пустуйте під час перерв у кабінеті світової літератури.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях.
5.1. При виникненні пожежі в кабінеті світової літератури:
— відключити електроапаратуру від мережі;
— покинути кабінет, виконуючи вказівки вчителя. При охопленні полум’ям вхідних дверей евакуація проводиться через вікна;
5.2. При ураженні електрострумом:
— відключити електроапаратуру від мережі;
— негайно розпочати допомогу потерпілому, викликати медичного працівника.


                                         

                                                                        

Посадові обов’язки завідуючого кабінетом

Відповідає за:
чистоту, естетичний та санітарний стан кабінету і підсобних приміщень;
стан збереження в належному вигляді шкільних парт, стільців та інших меблів кабінету;
безпечний стан учнівських робочих місць, приладів, інструментів;
систематичне проведення первинного і періодичного інструктажу з лаборантами і учнями та відповідне їх оформлення в журналі;
перевірку знань, а також виконання лаборантами та учнями правил і інструкцій з техніки безпеки;
щорічну розробку заходів з охорони праці для включення їх в плани і угоду з охорони праці.
за стан зберігання матеріальних цінностей у ввіреному йому кабінеті;
Здійснює:
інструктаж учнів з безпеки життєдіяльності під час занять з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів:
виконання постанов, розпоряджень і наказів МО України та іншого законодавства і профспілкових органів з питань охорони праці;
оформлення кабінету, погоджуючи з адміністрацією та залучаючи до цієї роботи учнів, батьків, громадські організації;
відповідальність за життя і здоров’я учнів класу під час занять які він проводить;
оперативне інформування адміністрації школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги;
періодичне медичне обстеження;
дотримання етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу педагога;
складання поточного та перспективного планів роботи кабінету, планує обновлення матеріальної бази наочностей, навчальних посібників; подає заявку адміністрації школи на придбання необхідного обладнання для проведення лабораторних, практичних робіт, демонстраційних дослідів;
складання і щорічний перегляд інструкцій з техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки і здійснення нагляду за їх виконанням;
створення всіх необхідних умов забезпечення безпечних умов навчання, проведення лабораторних занять та інших робіт тільки при наявності відповідного обладнання, яке вимагається правилами і нормами охорони праці;
за розпорядженням адміністрації закупку необхідного обладнання для кабінету;
контроль обладнання з протипожежної безпеки, медичних та індивідуальних засобів захисту, а також поновлює наочну агітацію з питань забезпечення безпеки життєдіяльності;
Бере участь:
у роботі педагогічної ради школи;
у діяльності методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.
Має право на:
не допускати проведення занять, пов’язаних із небезпекою для життя і здоров’я учнів і працівників школи, з повідомленням про це директора школи чи заступника директора з навчально-виховної роботи;
участь в управлінні школою в порядку, визначеному Статутом школи;
захист професійної честі й гідності;
ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень;
захист своїх інтересів самостійно і/чи чи тез представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики;
конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом;
надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, встановлених Статутом і Правилами внутрішнього розпорядку;
проходження атестації кабінету на добровільній основі;
Забезпечує:
своєчасне складання встановленої звітної документації;
своєчасне подання директору школи звіту про свою роботу.


Немає коментарів:

Дописати коментар