середа, 6 квітня 2022 р.

11 клас

                                       Г. Ґарсіа Маркес ( 1927 - 2014)

 "Стариган із крилами". Короткі відомості про життя митця. Специфіка " магічного реалізму" Г. Г. Маркеса.

1. Перегляньте урок. Опрацюйте сторінки підручника 167 - 172.
2. Створіть СТРІЧКУ ЧАСУ Г.Г. МАРКЕСА ( хронологія)
3. Продовжте речення: " Магічний реалізм - це..."
4. Прочитайте оповідання " Стариган із крилами".
                                       текст " Стариган із крилами"





5. Художній фільм "Пересохла земля". Режисер: Тарас Томенко. Фільм притча без слів за мотивами твору Маркеса "Стариган з крилами".





На допомогу учню ( автор А. Химинець)

Магічний реалізм

Термін «магічний реалізм» уперше застосував німецький мистецтвознавець Франц Рот у 1925 році стосовно німецького експресіонізму, якому він присвятив монографію «Постекспресіонізм. Магічний реалізм. Проблема нового європейського живопису». За Ф. Ротом, «магічний реалізм» — це така концепція, що протистояла футуризму і, не відмовляючись від мімезісу, тобто відтворення дійсності, виявила внутрішньо притаманний буденності «магічний зміст».

«Магічний реалізм» у широкому значенні — це напрям, у якому органічно поєдналися елементи дійсного та уявного, реального і фантастичного, побутового та міфологічного, ймовірного і таємничого, повсякденного буття і вічності.

«Магічний реалізм» — це також умовна назва модерністської течії в літературі Латинської Америки другої половини XX століття. Цей напрям розвинувся у латиноамериканській літературі XX століття (А. Карпентьєр, Ж. Амаду, Г. Г. Маркес, М. Варгас, М. Астуріас та інші). Особливу роль у творчості цих авторів відіграв міф, який виступив основою твору.

"Магічний реалізм" — це і художній метод, і самобутня художня модель латиноамериканського світосприйняття, де видима дійсність розкривається через міфологічну свідомість, гротеск, фантастику, містику, що подані як буденно-побутові явища. Класичним зразком такого методу став роман Г. Г. Маркеса «Сто років самотності», де в міфічно-реальних образах було відтворено історію Колумбії та всієї Латинської Америки.

Автори намагалися осмислити історичний досвід людства у широкому міфологічному і культурному контексті, не зосередились на окремих фактах чи подіях, а висвітливши загальні тенденції духовної та суспільної еволюції.

Представники «магічного реалізму» у своїй творчості використали такі міфологічні елементи:

• Своєрідне вільне поводження латиноамериканців із часом і простором, яким не властиві послідовність і хронологія, розміреність і лінійність;

• До життя і смерті вони ставляться як до природних явищ; смерть для латино-американців — це лише перехід до іншого світу.

Для існування «магічного реалізму» обов’язковою умовою стала специфічна трансформація об’єктивної реальності в художньому творі.

Риси «магічного реалізму» латиноамериканської літератури:
• Звернення до національних джерел, традицій;

• Використання потенціалу усної народної творчості;
• Широке використання міфа (міфологізм і міфотворчість);
• Синтез побутового і чарівного, сучасності та історії, дійсного і уявного;
• Філософська спрямованість творів;
• Узагальненість, універсалізм образів та ситуацій;

• Прийом очуднення (полягав у тому, щоб «вивернути дійсність навиворіт, щоб розглянути, яка вона зі зворотного боку»);

• Осмислення історичного, культурного, соціального досвіду людства в конкретних художніх образах;
• Використання традиційних сюжетів та мотивів (одіссея, робінзонада, міф про Сізіфа тощо);
• Атмосфера чарівного, фантастичного, містичного, що супроводжує буденне, звичне тощо;
• Активне включення до своїх творів образів тотемних тварин, рослин, анімалістичні уявлення тощо;
• Яскраве використання символіки чисел, кольору;

• Особлива образна система, героями творів «магічного реалізму» стало корінне населення Латинської Америки, яке відрізнялося від європейців іншим типом мислення, світосприйняття; вони — виразники латиноамериканської самобутності; в героях особистісне начало приглушене; вони виступили носіями колективної міфологічної свідомості, яка і стала об’єктом змалювання;
• Дійсність висвітлювалася крізь призму міфологічної свідомості;

• Поетичне сприйняття навколишнього, що базувалося на особливому ставленні до часу і простору, якому не притаманні послідовність і хронологія;

_________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________


• Характерна манера письма, що ґрунтувалася на народній образності (грі слів, паралелізмі, алітерації, ритміці, метафорах).

Магічний реалізм

(термін Ф.Рот. "Постекспресіонізм. Магічний реалізм", 1925 р.) - художній метод у живопису та літературі XX ст.; тип латиноамериканської художньої культури

Видима реальність + Міфологічна свідомість
"реально існуючий міф"
■ "Фантастична" дійсність      ■ Умовно-суб'єктивний час
■ Магічний простір                  ■ Поєднання "нижчої" і "вищої" реальності
■ Міфологізм                            ■ Фольклорна основа
■ Пародія та іронія                   ■ Національне світобачення
■ Побутописання



Бажаю здоров'я!!!


















Немає коментарів:

Дописати коментар