четвер, 15 квітня 2021 р.

5 клас Зарубіжна література

 Тема: Образ ліричної героїні, яка любить читати, у поезії М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці»

Посміхністься, як це сонечко! 


І розпочинаємо ... 



ПРАЦЮЄМО ЗА ПЛАНОМ

1. ЗАПИШІТЬ ДАТУ І ТЕМУ УРОКА В ЗОШИТ.


2. Пригадайте відомості про Марину Цвєтаєву, погравши у цікаву гру!


3.Робота над характеристикою образу ліричної героїні вірша М. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці».

Повторюємо вивчене

Сьогодні  ми розглянемо образ ліричної героїні.
Лірична героїня – це друге ліричне «Я» поетеси. Проте лірична героїня не ототожнюється з поетесою, з її душевним станом, а живе своїм життям, у новій художній дійсності.

Завдання: прочитати виразно строфу і охарактеризувати ліричну героїню.

 Характеристика ліричної героїні за строфами вірша.( характеристику поступово записувати в зошит)

І строфа. З самих перших рядків вірша ми дізнаємося, що дитинство ліричної героїні було для неї справжнім раєм, тому що саме тоді вона отримала найвище блаженство та насолоду, справжнє щастя – можливість читати книги. Книги є найвірнішими її друзями. Незважаючи на те, що вони мають затерту червону палітурку (адже їх не один раз тримали в руках і не один раз перечитували), для ліричної героїні вони надзвичайно цікаві.
ІІ строфа. Як тільки вивчені уроки, лірична героїня швидко сідала читати. Із короткого діалогу з матір`ю ми дізнаємось про те, що мати спокійно і суворо нагадувала дівчині, що вже пізно і треба відпочити від читання. Проте героїня просить матір дати їй ще трохи часу на читання, адже їй ще треба прочитати всього лише 10 стрічок. Та на щастя дівчинки матір часто забувала про те, що наказувала.

ІІІ строфа. І лірична героїня часто допізна читала книги, незважаючи на заборону. Чому ж мати часто забувала? Мабуть тому, що і сама була чимось дуже захоплена. Вона виконувала надзвичайно чарівні музичні твори композиторів: Грига, Шумана, Кюї. Ця чудова музика створювала в домі ліричної героїні атмосферу затишку, того дитячого раю, в якому вона могла спокійно поринути в цей надзвичайно цікавий світ книг.
IV строфа. Лірична героїня з захопленням читає книгу Матка Твена «Пригоди Тома Сойєра»,переживає разом з головним героєм твору – хлопчиком Томом його небезпечні вилазки, його зустріч з індіанцем Джо та його перше кохання до дівчини Беккі.
V строфа. Вона знайомиться з іншим героєм – Геком Фіном і дізнається про те, що його намагається виховувати праведна тітка – вдова Дуглас. Та хлопчина тікає від неї у пошуках пригод і ховається у бочку з-під цукру, як Діоген.
VI строфа. Надзвичайно цікаві враження ліричної героїні і від прочитаної книги «Принц і Жебрак». Вона переживає разом з героями твору ті життєві зміни і події, які з ними відбуваються. Особливо її вражає, як Принц водночас став жебраком і що з ним відбувається у світі бідних.

VII строфа. Залишивши на мить своїх героїв, лірична героїня поринає у світ своїх почуттів. Проте швидко знову бажає читати книги.

VIII строфа. І для ліричної героїні знову настає золота пора. Золотими вона називає і імена своїх найулюбленіших героїв: Гека Фіна, Тома Сойєра, Принца, Жебрака, тому що вони є найкращими її ідеалами, героями сміливими та з чистими серцями.

Лірична героїня 

Підсумок уроку.

Отже, підсумовуючи свої дослідження, ми можемо зробити висновок, що для ліричної героїні поезія М. Цвєтаєвої головним символом дитинства є книга. І улюбленіші книги дитинства стають для неї справжньою цінністю.
Хіба можна сказати про Марину Цвітаєву – «любила читати»? Вона жила книгою…
Будучи дорослою, Марина Цвєтаєва не один раз згадувала своє золоте дитинство. Була вдячна своїй матері Марині Олександрівні за те, що вона одарила її з сестрою багатьма радостями сімейних свят, дала їм в руки найкращі в світі книги.
Домашнє завдання: читати та відповідати на питання на сторінках підручника 236-237 та підготуватись до уроку позакласного читання:
АСТРІД ЛІНДГРЕН " ПЕППІ ДОВГАПАНЧОХА"
Запрошую переглянути  фільми за посиланням:
                    НАТИСКАЙ І ДИВИСЬ
                                              👇

Немає коментарів:

Дописати коментар