Тема: Олександр Сергійович Пушкін.
«19 жовтня 1825 року». Дитинство і юність О. С. Пушкіна.
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші.
Працюємо за планом.
1. Запишіть тему урока в зошит.
2.Поміркуймо! Що для вас є дружба і кого ви вважатимете справжнім
другом?(записати в зошит) Дружба для мене – це…Друг – це …3.Тема дружби завжди була популярною в літературі. Марк Твен, Елеанор
Портер, Жуль Верн, Джон Толкін, Астрід Ліндґрен, Туве Янсон… Зрозуміло
чому. Адже не обійтися дитині без вірних друзів, з якими можна розділити свої
маленькі таємниці, перемогти ворога або обставини.
Не менш цікаво зобразили справжню дружбу й у книгах для дорослих
письменники різних епох Олександр Дюма, Еріх Марія Ремарк, Антуан де Сент-Екзюпері.
Знайомство з цими прекрасними творами у вас попереду. Не оминув тему дружби, причому шкільної, у своїй поезії й великий російський поет
Олександр Пушкін. Чому? Сьогодні маємо це з’ясувати.
4.Знайомство з Олександром Пушкіним – ліцеїстом
1) Опрацюйте сторінки підручника 142 - 143
2) Для кращого розуміння теми роздивіться Таблиці( Використано картки Попової Л, Царлової І, Аброскіної О)
3.Напишіть у зошиті факти з життя О. Пушкіна, які
відповідають цим датам.
6 червня 1799 р. —
8 січня 1815 р. —
19 жовтня 1825 р. —
19 жовтня 1811 р. –
4. Дайте відповіді на запитання (усно)
— Розкажіть про історію Царськосельського ліцею.
— З якою метою він був відкритий?
— Як вплинуло навчання в Ліцеї на талант О.
Пушкіна?
— Які інтереси об’єднували ліцеїстів, чого вони
прагнули?
— Кого з друзів О. Пушкіна ви знаєте? Розкажіть
про факти з їхнього життя.
Відео на допомогу.
5.Виразно прочитайте вірш
«19 жовтня 1825 року»
Коментарі. У вірші О. Пушкін згадує імена друзів-ліцеїстів. «…Кудрявий наш співець» — тут ідеться про Миколу Корсакова, поета та музиканта, який після закінчення Ліцею був направлений на дипломатичну службу до Італії. «Чужих небес коханець нетерплячий» — у цих рядках ідеться про Федора Матюшкіна, котрий по закінченні Ліцею був направлений на службу на флот і вирушив у кругосвітню подорож. «І повторяв: “На довгу ще розлуку Незбагнений нас фатум осудив!”» — переспів із пісні Антона Дельвіга з приводу завершення навчання в Ліцеї. Антон Дельвіг — поет, видавець, перший із ліцеїстів став друкуватися в літературних журналах. Про Дельвіга поет згадує й далі як про того, хто пробудив «сердечний жар», тобто спонукав до поезії. «Поета дім опальний, О, Пущин мій, ти перший навістив…» — тут О. Пушкін із вдячністю згадує, як Іван Пущин відвідав його в Михайлівському. Іван Пущин — поет, за участь у декабристському повстанні проти царя 1825 р. був засланий на довічне поселення до Сибіру. Олександр Горчаков — дипломат, міністр іноземних справ, канцлер Російської імперії. Оскільки він досяг великих висот у державній службі, О. Пушкін пише про нього: «Ти, Горчаков, щасливець з перших днів…» До речі, саме Горчаков останнім святкував День Ліцею в 1882 р., коли нікого з його друзів уже не було. Вільгельм Кюхельбекер — поет, його О. Пушкін називає «братом по музі». За участь у декабристському повстанні Кюхельбекер, як і Пущин, був засланий до Сибіру
Домашнє завдання
1. Підготувати виразне читання твору О. Пушкіна.
2. Установити відповідність між іменами друзів-
ліцеїстів О. Пушкіна й авторською характеристикою
(письмово, в зошиті у вигляді таблиці.)
Друг-ліцеїст
1. Федір Матюшкін2. Микола Корсаков3. Олександр Горчаков4 . Антон Дельвіг5. Вільгельм Кюхельбекер
Авторська характеристика
А )...кудрявий наш співець...Б )На корабель ти став без вороття,І з того дня в морях твоя дорога...B) …твій голос пробудивСердечний жар, що довго тлів священний...Г )…щасливець з перших днівД) По музі брат і друг коханий мій...
Немає коментарів:
Дописати коментар